Suzuki Burgman USA Forum banner

650 pomoc

1.3K views 15 replies 7 participants last post by  cooperman  
#1 ·
Mam burgmana 650 executive z 2012 roku, kiedy schowałem go zeszłej jesieni, motocykl wydawał się w porządku, pojechałem do przechowalni bez problemów. Poszedłem odebrać motocykl z przechowalni, odpalił od razu, chciałem odjechać, a motocykl utknął na 1 biegu, nie chciał zmienić biegu w trybie automatycznym ani w trybie manualnym, miał również błąd F1. Po powrocie do domu zmostkowałem wtyczkę serwisową i otrzymałem kod C51. W tym momencie przeszedłem testy, sprawdziłem przełącznik stopki bocznej - bez zmian, sprawdziłem przełącznik stopki centralnej - bez zmian, sprawdziłem testy pps - w specyfikacji, wyciągnąłem silnik cvt, wyglądał dobrze, podłączyłem do niego 12 V, działał w obu kierunkach dobrze. Kiedy wyciągnąłem silnik cvt, spojrzałem na koła zębate, gdzie wtyka się cvt i obróciłem je ręcznie, żeby zobaczyć jak wyglądają, wydawały się w porządku, ponownie zainstalowałem silnik, teraz skuter ledwo ciągnie po dodaniu gazu! Wydaje się beznadziejny, skuter ma dopiero 5700 mil, każda pomoc byłaby wspaniała, dzięki Jim
 
#2 ·
Kod C51 w Suzuki Burgman 650 wskazuje na problem z obwodem silnika CVT (przekładni bezstopniowej), a konkretnie na to, że silnik CVT nie otrzymuje prawidłowego napięcia roboczego z jednostki sterującej CVT. Może to powodować objawy takie jak zablokowanie motocykla na jednym biegu (często pierwszym), brak możliwości zmiany biegów w trybie automatycznym lub manualnym lub zapalenie się kontrolki FI (wskaźnik usterki). Poniżej znajduje się analiza problemu, potencjalnych przyczyn i kroków rozwiązywania problemów w oparciu o dostępne informacje:

### Co oznacza kod C51
- Motocykl zablokowany na jednym biegu (np. na pierwszym biegu, ograniczającym prędkość do ~30-80 km/h).
- Brak możliwości zmiany biegów w trybie automatycznym lub manualnym.
- Świeci się kontrolka FI (F1) na desce rozdzielczej, czasami w towarzystwie kontrolki ABS.
- Silnik CVT może się nie obracać lub biegi mogą się nie włączać prawidłowo.https://www.burgmanusa.com/threads/fault-code-f1-with-c51.157641/https://www.burgmanusa.com/threads/my-650-just-threw-a-c51-error.166325/http://www.scootergt.net/showthread.php?12767-Code-panne-C51=

### Potencjalne przyczyny
1. Problemy z silnikiem CVT:
- Uszkodzony lub zablokowany silnik CVT.
- Silnik może działać po przetestowaniu bezpośrednio napięciem 12 V, ale zawodzić pod obciążeniem lub w systemie.http://www.scootergt.net/showthread.php?12767-Code-panne-C51=
2. Problemy z okablowaniem lub połączeniami:
- Luźne, skorodowane lub uszkodzone połączenia przewodów/złączy między silnikiem CVT a ECM (modułem sterowania silnikiem) lub sterownikiem CVT.
- Słabe połączenie w wtyczce ECM lub złączu silnika CVT.https://www.burgmanusa.com/threads/my-650-just-threw-a-c51-error.166325/https://www.burgmanusa.com/threads/burgman-650-2007-c51-error.165658/https://www.burgmanusa.com/threads/abs-light-then-f1-c51-code-2009-an650.174796/
3. Czujnik położenia koła pasowego (PPS):
- Nieprawidłowo działający PPS może powodować fałszywy kod C51, ponieważ sterownik oczekuje informacji zwrotnej z PPS w celu potwierdzenia ruchu silnika. Zły PPS jest zwykle powiązany z kodem C52, ale czasami może wywołać C51.https://burgmanusa.com/forums/15-burgman-650-2002-thru-2012/52148-f-i-light-code-c-5-1-a.htmlhttps://www.burgmanusa.com/threads/f1-error-code-help-needed.51950/page-2
4. Problemy mechaniczne CVT:
- Zablokowane lub zerwane koła zębate w CVT, takie jak plastikowe koło zębate, z którym zazębia się silnik.
- Zanieczyszczenia (np. ziarno kukurydzy od gryzoni, cząstki metalu lub inne obce substancje) w obudowie CVT, powodujące blokowanie lub zatory.https://www.burgmanusa.com/threads/fault-code-f1-with-c51.157641/https://www.burgmanusa.com/threads/burgman-650-2007-c51-error.165658/https://www.burgmanusa.com/threads/code-c58-on-my-cluster.41864/
- Uszkodzenie śruby ograniczającej koło pasowe lub innej wewnętrznej części CVT (np. zapadnięcie się łożyska głównego lub uszkodzenie kół zębatych).https://www.burgmanusa.com/threads/fault-code-f1-with-c51.157641/https://www.burgmanusa.com/threads/fi-light-and-wont-shift-out-of-1st-gear-code-c51.169957/
5. Problemy ze sterownikiem CVT/ECM:
- Uszkodzony moduł sterowania CVT lub ECM nie wysyła prawidłowego napięcia do silnika.
- W modelach z lat 2002-2004 oddzielne sterowniki CVT i silnika mogą powodować problemy z komunikacją, potencjalnie wyzwalając C51 (lub C50).https://www.burgmanusa.com/threads/codes.146722/?sortby=oldesthttps://www.burgmanusa.com/threads/code-c58-on-my-cluster.41864/
6. Inne czynniki:
- Problemy z przełącznikiem podpórki centralnej mogą uniemożliwiać zmianę biegów na wyższe, ale zwykle nie wyzwalają kodu C51.https://www.burgmanusa.com/threads/burgman-650-2007-c51-error.165658/https://www.burgmanusa.com/threads/fi-light-and-wont-shift-out-of-1st-gear-code-c51.169957/https://www.burgmanusa.com/threads/f1-error-code-help-needed.51950/page-2
- Niski poziom oleju w środkowej komorze lub inne niezwiązane problemy (np. usterki ABS) mogą zbiegać się, ale jest mało prawdopodobne, aby bezpośrednio powodowały C51.https://www.burgmanusa.com/threads/abs-light-then-f1-c51-code-2009-an650.174796/

### Kroki rozwiązywania problemów
1. Sprawdź okablowanie i połączenia:
- Sprawdź złącze silnika CVT pod kątem luźnych lub skorodowanych pinów. Znajduje się w pobliżu dolnej lewej części zespołu CVT.https://www.burgmanusa.com/threads/my-650-just-threw-a-c51-error.166325/
- Sprawdź wtyczkę ECM (znajdującą się między reflektorami w Burgmanie 650) pod kątem pewnych połączeń i wyczyść wszelkie ślady korozji.https://www.burgmanusa.com/threads/abs-light-then-f1-c51-code-2009-an650.174796/
- Sprawdź ciągłość i napięcie na złączu silnika CVT:
- Odłącz przełącznik podpórki centralnej.
- Uruchom motocykl na podpórce centralnej w trybie automatycznym, zwiększ obroty silnika i sprawdź, czy napięcie zmienia się na złączu.
- Sprawdź ciągłość od przewodów czerwonego i czarnego do masy (powinno wynosić nieskończoność) i rezystancję przez przewody silnika (powinna wynosić <0,8 oma).https://www.burgmanusa.com/threads/burgman-650-2007-c51-error.165658/
2. Przetestuj silnik CVT:
- Wyjmij silnik CVT i przetestuj go, przykładając bezpośrednio napięcie 12 V. Jeśli obraca się swobodnie, silnik jest prawdopodobnie sprawny, ale jeśli to możliwe, przetestuj go pod obciążeniem.http://www.scootergt.net/showthread.php?12767-Code-panne-C51=https://www.burgmanusa.com/threads/burgman-650-2007-c51-error.165658/
- Jeśli silnik nie obraca się po zainstalowaniu i zasilaniu przez ECM, podejrzewaj problemy z okablowaniem lub sterownikiem.https://www.burgmanusa.com/threads/f1-error-code-help-needed.51950/page-2
3. Sprawdź PPS:
- Przetestuj czujnik położenia koła pasowego zgodnie z instrukcją serwisową. Wadliwy PPS może nie wyzwalać kodu C52, ale może powodować C51. Koszt wymiany to ~160-209 USD.https://burgmanusa.com/forums/15-burgman-650-2002-thru-2012/52148-f-i-light-code-c-5-1-a.html
4. Sprawdź zespół CVT:
- Zdejmij gumową końcówkę spustową na dole CVT i sprawdź, czy nie ma zanieczyszczeń (np. pokarmu dla gryzoni, cząstek metalu). Użyj zakresu lub światła, aby sprawdzić wnętrze.https://www.burgmanusa.com/threads/fault-code-f1-with-c51.157641/
- Sprawdź, czy plastikowa zębatka zazębiająca się z silnikiem CVT ma nadmierny luz lub jest zablokowana. Jeśli nie obraca się, wewnętrzne elementy CVT (np. koła zębate, koło pasowe główne lub śruba ograniczająca) mogą być uszkodzone.https://www.burgmanusa.com/threads/fault-code-f1-with-c51.157641/https://www.burgmanusa.com/threads/f1-error-code-help-needed.51950/page-2
- Jeśli czujesz się na siłach, otwórz CVT, aby sprawdzić, czy nie ma uszkodzonych części, zużytych pasków lub innych problemów. Wymaga to wiedzy mechanicznej i najlepiej pozostawić to profesjonaliście.https://www.burgmanusa.com/threads/fault-code-f1-with-c51.157641/
5. Sprawdź sterownik CVT/E
 
#3 ·
Dzięki za post, zastanawiałem się wcześniej, czy motocykl z silnikiem CVT będzie dobrze działał na pierwszym biegu, potem wyjąłem silnik CVT i sprawdziłem plastikowe koła zębate w CVT i poruszałem nimi, żeby zobaczyć, czy są jakieś źle wyglądające koła zębate. Potem wymieniłem silnik CVT i uruchomiłem motocykl, prawie wcale się nie poruszał, czy to może być spowodowane tym, że poruszałem kołami zębatymi wewnątrz CVT?
 
#4 ·
Czy podczas obracania plastikowych kół zębatych, przed zamontowaniem silnika, umieściłeś je z powrotem na przednim kole pasowym, szeroko otwarte?
 
#8 ·
Podczas obracania plastikowych kół zębatych, czy przywróciłeś je do przedniego koła pasowego szeroko otwartego przed zamontowaniem silnika?
Podczas obracania plastikowych kół zębatych, czy przywróciłeś je do przedniego koła pasowego szeroko otwartego przed zamontowaniem silnika?
Czy możesz wyjaśnić obracanie plastikowych kół zębatych, czy przywróciłeś je do przedniego koła pasowego szeroko otwartego przed zamontowaniem silnika? Dzięki
 
#10 ·
Po wyjęciu silnika CVT można obrócić plastikowe koła zębate o niewielką odległość, ponieważ koła zębate przesuwają tarczę głównego koła pasowego. Można je obrócić w drugą stronę, aby przesunąć tarczę z powrotem, ale po zetknięciu z paskiem nie poruszy się, chyba że koła pasowe się obracają. Procedura naprawy po otwarciu CVT określa, że ​​należy przesunąć tarczę całkowicie na zewnątrz, aby pasek był najluźniejszy, ale upewnij się, że koła zębate nadal się obracają. Kiedy powiedziałeś, że możesz obracać koła zębate, zmartwiłem się, ponieważ brzmi to jak uszkodzone koło zębate.
 
#12 ·
Przycisk w przełączniku stopki centralnej może się zacinać. Wiem, że brzmi to szaleńczo, ale sprawdź to, wciśnij go kilka razy i zobacz, co się stanie.
 
  • Like
Reactions: Dave_J
#13 ·
Jeśli było w porządku po zaparkowaniu, to prawdopodobnie nic poważnego. Jak wspomniałem, sprawdziłbym ponownie przełącznik stopki centralnej. Czy akumulator jest w dobrym stanie? Jak daleko jechałeś nim do domu z miejsca przechowywania?
Stawiam na to, że to przełącznik stopki centralnej.