Suzuki Burgman USA Forum banner

Why do you ride a maxi-scooter vs a motorcycle?

61 - 80 of 93 Posts
Podoba mi się połączenie praktycznych cech. Lubię stosunkowo chłodną, ​​wolną od wiatru, wolną od wibracji jazdę.
Podoba mi się sposób, w jaki owiewka zmniejsza narażenie na wiatr przy prędkości 65 mil na godzinę, nie zatrzymując ciepła silnika.
Podoba mi się pojemność bagażowa mojego Burgmana i dodatkowy komfort oparcia kierowcy.

Przez 30 lat byłem właścicielem motocykli.
Przez ostatnie 20 lat musiałem zaspokajać swoje pragnienia dwóch kółek rowerami. Pozostaję zapalonym rowerzystą.

Moja żona i dzieci byli przeciwni kupowaniu zmotoryzowanego dwukołowca.
Istnieje dodatkowe ryzyko związane z transportem bez klatki.
Argumentowałem, że skuter jest bezpieczniejszy niż rower przy tej samej prędkości.

Po przejściu na emeryturę kupiłem używany skuter 150 cm3
Moim pomysłem było zatrzymanie go na całe lato i sprzedaż jesienią, ale sprzedałem go z zyskiem w ciągu 2 tygodni. To sugerowało mi, że ryzyko posiadania było dość niskie i że
jeśli nie podobał ci się konkretny skuter, prawdopodobnie mógłbyś go odsprzedać szybciej niż motocykl.

Nie podobało mi się brak mocy i przyspieszenia skutera 150 cm3 w porównaniu do
mojego ostatniego motocykla. Skuter 150 cm3 wydawał się słaby.

Podobała mi się nieobecność ciepła z silnika. Skutery są stosunkowo
chłodne, a jeśli mieszkasz w Teksasie lub jakimkolwiek południowym stanie, to plus.

W tym roku kupiłem Burgmana 400 z przebiegiem zaledwie 3900 mil od kompetentnego
właściciela, który się przeprowadzał i nie chciał przewozić skutera.

Poprzedni właściciel dodał wszystkie dodatki, które bym dodał, plus kilka, o których bym nie pomyślał. Chociaż pod siedzeniem jest dużo miejsca do przechowywania, duży bagażnik jest również bardzo przydatny i praktyczny. Być może nie odkryłbym tego, gdyby poprzedni właściciel nie dodał skrzyni Bestem T.

Byłem trochę zaniepokojony brakiem garażu dla skutera, więc uwzględniłem kradzież w mojej polisie ubezpieczeniowej.
Koszt ubezpieczenia nadal wynosił mniej niż 75 dolarów rocznie. Pokrowiec Champion sprawdza się całkiem dobrze jako garaż.

Myślałem, że może przejadę 200 mil rocznie na skuterze. W pierwszym miesiącu przejechałem prawie 400 mil na skuterze.

Mam oparcie kierowcy, które sprawia, że ​​jest dwa razy wygodniejsze niż motocykl lub skuter bez oparcia.

Mój AN400 pokonuje dwa razy więcej mil z galona benzyny niż mój Honda Civic SI. Obliczyłem, że skuter nie ma sensu ekonomicznego, ale to prawdopodobnie nieprawda. Zależy to od kosztów utrzymania, które
uznałem za wysokie w porównaniu do mojego samochodu. Mój Honda kosztował tylko około 400 dolarów rocznie na utrzymanie.

Dlaczego jeździsz na maxi-skuterze?
CECHA . . . . . . KOMENTARZ
AT CVT . . . . . . . Bardzo lubię zmianę biegów, ale automatyczna skrzynia biegów jest dobrym argumentem sprzedażowym i zwiększa wartość.
przechowywanie . . . . . . Crotch rockets nie są zaprojektowane tak, aby były praktyczne - skutery są zwykle bardziej użytkowe w konstrukcji.
wibracje . . . . . Niektóre motocykle są tak wolne od wibracji jak skuter o tej samej pojemności skokowej.
bez ciepła . . . . . Mój ostatni motocykl miał owiewkę i było bardzo gorąco podczas jazdy z małą prędkością latem.
lepszy przebieg . Nie sądzę, żeby skutery o tej samej pojemności skokowej
wykazywały lepszy przebieg lub były lżejsze.
tańsza alternatywa . . . . Czy skuter 250 cm3 jest tańszy niż motocykl 250 cm3 (MC)?
bardziej wydajny . . . Skutery nie są bardziej wydajne, ale zwykle mają lepsze połączenie praktycznych cech.
. . . . . . . . . . . . . Nie musisz jechać od zera do 60 w 4 sekundy, aby nadążyć za ruchem.
 
Wiele powodów

1. Rok temu złamałem plecy.
2. Dojżdżam do pracy z dwiema teczkami.
3. Szukam oszczędności. Mój Sym spala 70-90 mpg, a B400 60. Benzyna nie spadnie poniżej 2,50 $.
4. Kiedy tylko mój kręgosłup się ustabilizuje, pojadę na wycieczkę do NC lub Arkansas. Chciałbym również zaplanować dłuższą podróż do Wyoming. Spójrzmy prawdzie w oczy... motocykle nie mogą przewieźć tak dużo.
 
Nie uwzględniłeś "WSZYSTKIEGO WYŻEJ WYMIENIONEGO"... NO COŻ. :thumbup:
 
Wolę praktyczność maxi-skutera do dojazdów do pracy niż porównywalnego motocykla.
Schowek pod siedzeniem i na "desce rozdzielczej" to ogromny plus, ponieważ nie chcę sakw, kufra ani worka na plecach podczas jazdy.
Podoba mi się przedni panel, który zapewnia większą ochronę przed warunkami atmosferycznymi niż inne motocykle.
Wolę wyprostowaną pozycję siedzącą, a jednocześnie sportowe prowadzenie, jakie oferuje mój maxi-skuter.
Ze względu na CVT występuje utrata przebiegu i osiągów, ale jest korzyść w postaci wygody i wciąż dość wysokie spalanie z CVT i naprawdę nie muszę jechać szybciej. Jestem w stanie wpakować się w wystarczająco duże kłopoty z moim Tmaxem.
Do dojazdów do pracy i lokalnych wycieczek mój skuter jest dla mnie idealny.
Kiedy z żoną chcemy pojeździć na poważnie we dwoje, prawdopodobnie kupię do tego godny motocykl, ale nie widzę, żeby pozbyć się tego skutera. Nigdy.
 
Dennis49 said:
........Mam kilku znajomych, którzy stracili nogi na motocyklach, ponieważ zostali zmiażdżeni między zderzakami samochodów a silnikami, ramami i zbiornikami motocykli.
......szanse na odejście od t-bone są lepsze......
.....jeśli prowadzisz samochód, a nie jedziesz na dwóch kołach! :cry:
 
GTRDave +1 - nie mogłem tego lepiej powiedzieć.

Potrzebowałem również przerwy od sprzęgła, ponieważ było to trudne dla moich już uszkodzonych dłoni.
Tryb sportowy w 650 jest w sam raz, gdy wkrada się ochota na kręte drogi. :D
650 Burgman zdecydowanie jest najlepszym motocyklem do użytku mieszanego - potrafi zrobić prawie wszystko w miarę dobrze, z wyjątkiem jazdy w terenie, a nawet dobrze radzi sobie na polnych drogach z niskim środkiem ciężkości.
Bardziej stabilny i mocniejszy niż mój Silverwing. Nie podąża również za koleinami... ZŁY atrybut Hondy.

Zostaje ze mną. Najlepszy motocykl w ciągu 45 lat jazdy. Nawet moje zarozumiałe dziecko z YZ250 było pod wrażeniem dźwięku i mocy we dwoje (200 funtów między nami).
Cholera, ale wsiadanie i wysiadanie było ciężkie dla mojej lewej nogi :oops:
 
Oczywiście, skuterami jeździ się przyjemniej, nie trzeba się martwić o sprzęgło, a jeśli chodzi o maxi skutery, trzymaj się Burgmanów 400 lub 650, a jeśli chodzi o fora dla dużych skuterów, BUSA jest najlepsze, nigdy nie wchodź na inne strony takie jak Maxi scooter.com, to forum jest pełne dyktatorów. Mają swój własny świat... jeśli nie podoba im się twoja opinia, zmówią się przeciwko tobie i będą się z ciebie wyśmiewać... zostało ulepszone, jak mówią, ale dla mnie jest gorzej, lubię stare maxi scooter.com minus dyktatorzy. Przepraszam za tyrady! Niektórzy z nich są rasistami... większość moich znajomych, którzy są członkami tej strony, mówi to samo. Jeden z moderatorów powiedział: "mój dom, moje zasady"... Boże, uwierzyłbyś w to???
 
sbett said:
.
Podoba mi się połączenie praktycznych cech. Lubię stosunkowo chłodną, ​​wolną od wiatru, wolną od wibracji jazdę.
Podoba mi się sposób, w jaki owiewka zmniejsza ekspozycję na wiatr przy prędkości 65 mil na godzinę, nie zatrzymując ciepła silnika.
Podoba mi się pojemność bagażowa mojego Burgmana i dodatkowy komfort oparcia kierowcy.

Dlaczego jeździsz na maxi-skuterze?
CECHA . . . . . . KOMENTARZ
AT CVT . . . . . . .Wolę zmieniać biegi, ale automatyczna skrzynia biegów jest dobrym argumentem sprzedażowym i dodaje wartości.
przechowywanie . . . . . . Rakiety krocza nie są zaprojektowane tak, aby były praktyczne - skutery są zwykle bardziej użytkowe w konstrukcji.
wibracje . . . . . Niektóre motocykle są tak wolne od wibracji jak skuter o tej samej pojemności skokowej.
bez ciepła . . . . . . Mój ostatni motocykl miał owiewkę i bardzo gorąco było jeździć z małą prędkością latem.
lepszy przebieg . . Nie sądzę, żeby skutery o tej samej pojemności skokowej
lekka waga . . . . miały lepszy przebieg lub były lżejsze.
taniej alt. . . . . Czy skuter 250 cm3 jest tańszy niż motocykl 250 cm3 (MC)? Prawdopodobnie nie.
bardziej zdolny . . . Skutery nie są bardziej wydajne, ale zwykle mają lepszą mieszankę praktycznych cech.
. . . . . . . . . . . . Nie musisz jechać od zera do 60 w 4 sekundy, aby nadążyć za ruchem ulicznym.
Odkąd to opublikowałem, sprzedałem mojego AN400 za 100 $ więcej niż za niego zapłaciłem i kupiłem nowszego AN650
Wydaje się, że większa pojemność skokowa kosztowała mnie 10+ mpg, ale wszystko inne zostało ulepszone.

Jeśli chcesz automatyczną skrzynię biegów lub schowek pod siedzeniem,
jesteś całkiem nieźle przyklejony do skutera. Ponad 112 wymieniło te elementy jako ważne.

Lepszy przebieg został wymieniony przez 47, ale jest kilka MC, takich jak nowy
BMW 650, który uzyskuje 20 MPG więcej niż Burgman 650.

Czy CVT tak bardzo zmniejsza przebieg?

Brak łańcucha do konserwacji nie został wymieniony jako cecha. Podobnie jak łatwość konserwacji w ogóle.

Łatwość konserwacji może być rzutem monetą. Maxi skuter jest łatwiejszy do utrzymania w czystości, ale
musisz usunąć niektóre plastikowe części, aby je serwisować. Zazwyczaj łatwiej jest wymienić
filtry, świece zapłonowe i olej w MC.

Brak ciepła silnika latem zostało wspomniane przez 58.
Jeśli mieszkasz na południu, ważna jest chłodniejsza jazda.

Lżejsza waga została wspomniana przez 22.
Nie jestem pewien, czy skuter 400 lub 650 cm3 jest lżejszy niż MC o tej samej pojemności skokowej.

Wydaje się, że jest różnica w tym, gdzie znajduje się waga.
Skuter nie jest tak ciężki jak motocykl.

Waga na przednim kole skutera wydaje się mniejsza.
Kierownica w wielu MC wydaje się ciężka przy niskich prędkościach w porównaniu ze skuterem.
 
convertfromVespa said:
Kupiłem skuter, ponieważ spełniał moje minimalne wymagania dotyczące motocykla.

Po pierwsze, nie chciałem łańcucha. Zbyt wiele plam na plecach i wymagało dużo konserwacji.

...
sbett said:
...Brak łańcucha do konserwacji nie został wymieniony jako cecha. Podobnie jak łatwość konserwacji w ogóle....
Myślę, że pominąłeś mój komentarz. Doceniam jednak wysiłek włożony w podsumowanie.
 
Pojemność pamięci i automatyczna skrzynia biegów to dla mnie główne powody. Również tutaj, w Irlandii, mamy dużo deszczu, więc dodatkowa ochrona klatki piersiowej i nóg to bonus. Uważam również, że rama z przejściem jest bezpieczniejsza, jeśli masz nieszczęście upadku. Zostaniesz wyrzucony z maszyny, zamiast żeby spadła na twoją nogę.
 
jmccoymunster said:
Rama step-thru jest bezpieczniejsza, jeśli masz nieszczęście upadku. Zostaniesz wyrzucony z maszyny, zamiast żeby spadła na twoją nogę.
SB: Czy są jakieś statystyki na ten temat? Czy ktoś tutaj miał upadek, w którym uniknął obciążenia nogi przez maszynę?

Miałem sporo upadków na motocyklu, ale żadnego na skuterze. Mój Honda 750 cm3 miał osłony silnika i to chroniło motocykl, gdy ślizgał się po drodze na boku. Nigdy nie zostałem uwięziony pod motocyklem, więc nie mogę powiedzieć, jak bardzo to pomogło w tych okolicznościach. Większość moich upadków miała miejsce na lekkich motocyklach terenowych i motocrossowych, więc to prawdopodobnie się nie liczy.
 
Mój artretyzm sprawiał, że czułem się niepewnie na moim Royal Star. Burgman utrzymał mnie na dwóch kołach przez jakiś czas, ale podoba mi się coraz bardziej z każdą jazdą. Moim największym problemem jest wyrzucenie z głowy tego macho-bikerskiego myślenia. Podoba mi się Burgman bardziej teraz niż wtedy, gdy zacząłem to pisać.
 
Wszystkie opcje posiadania maxi są dobre. Zwłaszcza Burgie. Osobiście jednak nie wyobrażam sobie posiadania tylko jednego motocykla. Obecnie "stajnia" składa się z 2 Yamaha Virago 1100s ('95 i '96), '73 Yamaha 175 2-suwowy enduro, '73 Yamaha 360 2-suwowy enduro i najnowszego członka, '06 Burgman 400. Wszystkie mają bardzo wyraźną osobowość i indywidualny "klimat", z których każdy sprawia, że uśmiecham się jak idiota. Którymkolwiek motocyklem w tej chwili jeżdżę, wydaje się, że sprawia, że mówię: "BOŻE, kocham ten motocykl"!! Cała ta przestrzeń bagażowa, dobre osiągi, dobry wygląd i wysoki współczynnik zabawy sprawiają, że Burgman jest wspaniałą jazdą, jeśli o mnie chodzi.
 
Rich63 said:
Wszystkie opcje posiadania maxi są dobre. Zwłaszcza Burgie. Osobiście jednak nie wyobrażam sobie posiadania tylko jednego motocykla. ...
Moim przypuszczeniem było, że pytanie zadane przez OP brzmiało: gdybyś miał tylko jeden motocykl, czy byłby to maxi-skuter czy motocykl?

Nie stać mnie, nie mam miejsca ani zgody żony na więcej niż jeden motocykl na raz.

Obecnie jeżdżę motocyklem. Kosztuje więcej niż skuter, prowadzi się lepiej niż skuter, z twardymi sakwami i kufrem górnym ma więcej miejsca do przechowywania niż skuter, jest tak samo przyjemny w dojazdach do pracy jak skuter i mieści się w moim garażu. Jedyną zaletą skutera, za którą tęsknię, jest łatwość wsiadania i wysiadania z niego.
 
Rich63 said:
Wszystkie opcje posiadania maxi są dobre. Zwłaszcza Burgie. Osobiście jednak nie wyobrażam sobie posiadania tylko jednego motocykla.
+1

Miałem ich nawet 3, a obecnie mam 2. W tej chwili rozważam możliwość posiadania trzeciego, tylko do użytku na torze.

Tak więc dla mnie to nie jest kwestia "albo".

Po tym Burgu, maxi zawsze będzie w moim garażu.
 
convertfromVespa said:
Obecnie jeżdżę motocyklem. Kosztuje więcej niż skuter, prowadzi się lepiej niż skuter, z twardymi sakwami i kufrem ma więcej miejsca do przechowywania niż skuter, jest tak samo fajny w dojazdach do pracy jak skuter i mieści się w moim garażu.
Nie widziałem jeszcze motocykla, który prowadziłby się lepiej niż skuter w dużym ruchu miejskim i w sytuacjach stop and go. Zakładasz dodatkowe i prawdopodobnie zewnętrzne twarde sakwy i kufer i porównujesz ten zestaw do pojemności skutera. :) Zwróć uwagę, że skuter też może mieć torby :lol: Współczynnik zabawy znowu gdzieś jest lepszy na skuterze, gdzieś na motocyklu - ogólnie równy Ja też jeżdżę motocyklem, ale problem polega na tym, że nie można być obiektywnym, próbując ocenić go wyżej niż skuter :)
 
Cóż, miałem Burgmana 650. To świetny motocykl sam w sobie. Motocykl, który mam teraz, był w standardzie z twardymi sakwami. Różnica w cenie wynosiła około 2000 dolarów. Jedynym schowkiem, który dodałem, był kufer górny, dzięki czemu mogłem jeździć bez twardych bocznych sakw i nadal mieć podobną przestrzeń bagażową jak w Burgmanie. Tak, czasami moja lewa ręka męczy się w ruchu stop-and-go. Osiągam prawie taki sam przebieg na moim motocyklu jak na Burgmanie. Mam również taką samą lub lepszą ochronę przed warunkami atmosferycznymi niż w Burgmanie.

Jeśli przejdziesz do mojego linku do galerii, zobaczysz, że wygląda nawet trochę jak burgman. Ten sam kolor i dwa światła o podobnym kształcie. Może mój motocykl jest przedłużeniem mojego poprzedniego motocykla, Burgmana 650. :)
 
convertfromVespa said:
Rower, który teraz mam, był w standardzie z twardymi torbami.
Tak, dobrze dla ciebie, ale torby wciąż wyglądają dodatkowo :) To kwestia podejścia marketingowego firmy. Jednak rozdmuchuje rower do rozmiaru samochodu, więc to nie to samo

Jedynym schowkiem, który dodałem, był kufer górny, dzięki czemu mogłem biegać bez twardych sakw bocznych i nadal mieć podobny schowek do Burgmana.
Ale posiadanie ponad 60 litrów schowka na górze i w najdalszym miejscu nie sprzyja prowadzeniu i można przewozić tylko lekkie ładunki mniej więcej bezpiecznie

Osiągam prawie taki sam przebieg na moim rowerze jak na Burgmanie. Mam również taką samą lub lepszą ochronę przed warunkami atmosferycznymi niż w Burgmanie.
Tylko z dobrym przybliżeniem :)

Jeśli przejdziesz do mojego linku do galerii, zobaczysz, że wygląda nawet trochę jak burgman. Ten sam kolor i dwa światła o podobnym kształcie. Może mój rower jest przedłużeniem mojego poprzedniego roweru, Burgmana 650. :)
Prawda, wygląda dobrze i jest logicznym przejściem z 650. Nic nie przebija 400 na rynku do tej pory :wink:
 
61 - 80 of 93 Posts