Acceleratie van 0-100 is een combinatie van koppel (lancering) en vermogen (sprint naar de finish). Voor motoren van meer dan 125cc heb je niet echt veel vermogen nodig om 100 km/u te halen, omdat ze zo licht zijn. Daarom kan alles met meer dan 80 pk in ongeveer 3 seconden 100 km/u halen, en alles met meer dan 50 pk in ongeveer 5 seconden.
De AN650-rijder houdt de achterrem vast terwijl hij de motor opvoert tot meer dan 4000 tpm, wat de transmissie belast op een manier die niet gezond is voor de motor. Het is echter effectief in het vernietigen van deze sprint door de 'opstarttijd' die de transmissie nodig heeft, te verwijderen.
Toen ik deze link oorspronkelijk plaatste (een 'Bedankt voor de link, Lycheed' zou leuk geweest zijn, JC...) werd hier volgens mij al veel over gediscussieerd:
http://burgmanusa.com/forums/viewtopic.php?t=8818&highlight=060mph
Voor degenen die geen Japans lezen, is het punt van de site om rijders een idee te geven van het type auto waarmee hun motorfiets vergelijkbaar presteert. Ik bezit ook een X11 die op nummer 4 stond in de top tien video. Ik denk niet dat er veel auto's zijn die de sprint in 2,4 seconden kunnen halen... Dat gezegd hebbende, een Lan Evo en Skyline GTR komen dicht in de buurt met 4 seconden tijden.
Dit is verre van nauwkeurig en is eigenlijk meer fun dan een orakel van informatie.