Suzuki Burgman USA Forum banner

0-60 mph tijd op de 650

63K views 109 replies 34 participants last post by  Dingfod  
#1 ·
Ik heb veel info gezien over de snelheid van de 650 Burgman. Wat ik niet veel heb gezien, is de snelheid van 0-60 mph voor de 650. Weet iemand van jullie websites die deze info hebben voor de Burgman of andere motoren? Welke motorfiets zou de Burgman kunnen verslaan in 0-60 mph of 1/4 mijl? JC

#2 ·
Ik heb de 0-100 km/u tijd van de AN650 zien staan, variërend van 5,8 seconden tot 7,0 seconden in verschillende testrapporten. Niet indrukwekkend in motortermen. Mijn V-Strom 1000 deed 0-100 km/u in 3,9 seconden in een testrapport - en het was maar een redelijk snelle motor.

Laten we nu naar de realiteit gaan. De meeste straatrijders kunnen niet in de buurt komen van het maximale vermogen van hun motoren. Zelfs een ervaren rijder zal meestal niet doen wat nodig is om maximale acceleratie op de weg te krijgen - het is gewoon te waarschijnlijk dat het ongewenste aandacht (van de politie) trekt. Maar de Burgman kan zijn vermogen gemakkelijk en zonder drama op de grond krijgen - draai gewoon aan het gas. De enige vaardigheid die nodig is, is het indrukken van de Power Mode-knop terwijl je bij het stoplicht staat... Dus je zult bijna altijd als eerste weg zijn bij het stoplicht op een AN650. Op een meer open weg, als een ervaren sportmotorrijder van plan is je te verslaan, zullen ze dat doen. Op de dragstrip... nou, je zou toch geen mes meenemen naar een vuurgevecht, toch?

#3 ·
Met een draai van de pols heeft de grote burger meer dan 50 pond-voet koppel op het achterwiel.

#7 ·
Vanaf januari 2005 Motorcycle Consumer News

Prestatie-index

Merk & Model 2004 Burgman 650
Getest nummer 5/04
Adviesprijs (basismodel) $7.699,00
Motortype I-2
Transmissiesnelheden 5
Achterwielvermogen 37,4
Achterwielkoppel (lb. ft.) 58,6
Natte gewicht 607
Gemiddeld brandstofverbruik 46,4
Topsnelheid 101
0–60 mph, sec. 7
0–100 mph, sec. n.v.t.
0–1⁄4 mijl, sec. 15,19
0–1⁄4 mijl, mph 84,9
Remmen 60–0 mph, ft. 120,8
Vermogen-gewichtsverhouding 1:16,23
Beoordelingscategorie Open Scooter
Algemene beoordeling 4 van 5

#8 ·
650 gewicht weer....

Mysteryfan, je hebt misschien wel weer een doos ellende geopend met de statistieken voor de 650 die je hebt vermeld.... Er is een voortdurende discussie over het gewicht van de 650... Sommigen hebben hun fietsen gewogen en komen uit op ongeveer 620#... De hierboven vermelde statistieken zeggen dat het 607 nat is... nou ja, als het 607 nat is, dan kan het onmogelijk 524 droog wegen... tenzij je een gastank van ongeveer 12 gallon hebt. Het is gewoon niet zo... je kunt niet genoeg vloeistoffen en batterij toevoegen om 90 pond te wegen.

Bill

#9 ·
Ik ben het ermee eens, ik kan ook moeilijk geloven dat het drooggewicht 524 is versus 600+ nat, ook. In dit geval ben ik slechts de boodschapper van wat MCN heeft gedrukt. Ik heb de informatie gehaald uit een eerdere post met een link naar een tabel met veel motorfietsen.

Ik heb geen idee hoe ze hun prestatiecijfers hebben behaald, maar ik heb gehoord dat de prestaties in de handmatige modus het snelst zijn.

#10 ·
Ik weet niet zeker of het uitmaakt hoe snel het van 0 naar 60 gaat. Ik weet dat ik waarschijnlijk heel conservatief rijd, maar zelfs in de slechtste tijden laat ik de meeste auto's achter me. Heel zelden kijk ik achterom en zie ik een auto in mijn spoor.

Als ik gepakt word, zal mijn boete niet anders zijn dan de boete die de Harley-rijders of de Sport Bike-groep krijgen. We zijn allemaal gelijk in de ogen van de wet. :roll:

Geen twijfel... Het zal snel genoeg gaan om boetes te krijgen.

DE ECHTE VRAAG IS: Wat is de maximale hellingshoek die ik op dit ding (AN650 - de coole blauwe) kan zetten zonder fragiele carrosseriedelen af te scheuren? Ik ben vooral bezorgd over de rechterkant van de motor, want het lijkt erop dat als ik de motor ver genoeg overleun, het eerste delicate deel dat de grond raakt de onderste uitlaat zal zijn. Maak me niet zo'n zorgen over de linkerkant, want het lijkt erop dat de middenbok zal slepen voordat er iets anders gebeurt.

Enige aanwijzingen over wat er als eerste aan de rechterkant sleept?

#11 ·
Hé Joe, leg een stuk tapijt bij de fiets en leg het erover... Nou ja, bijna erover. Dan weet je het. Het tapijt is alleen voor het geval het besluit om door te gaan.

BIll...

#12 ·
:lol: Met 500 tot 600 pond aan fiets, verzeker ik je... Hij blijft gewoon doorgaan. Het enige probleem dat ik daarmee zou hebben, is dat hij waarschijnlijk met zo'n enorme snelheid zou vallen dat ik betwijfel of zelfs een tapijt zou voorkomen dat er iets breekt. Joe

#13 ·
january14 said:
Iemand ideeën over wat er eerst aan de rechterkant over de grond gaat?

Joe
Volgens mijn ervaring kwam eerst de middenbok, dan de pijp, dan de onderste kuip (bij de voorkant) en tenslotte de kniebeschermer.

Daarna zouden in theorie de vijfde elleboog, de zesde schouder en tenslotte de rechterkant van mijn helm moeten komen.

#14 ·
xenz said:
january14 said:
Enige aanwijzingen over wat er eerst aan de rechterkant sleept? Joe
Naar mijn ervaring kwam eerst de middenbok, dan de pijp, dan de onderste kuip (bij de voorkant) en tenslotte de kniebeschermer. Daarna zouden in theorie de vijfde elleboog, de zesde schouder en tenslotte de rechterkant van mijn helm moeten komen.
:wav: :hello1: :thumbleft: :shock: Goede informatie om te weten... Ik hoop dat ik niet in de theoretische stukken terechtkom. Joe

#15 ·
Ik was onlangs bij een ontbijt voor scooterrijders. Het gesprek ging over verkopers. Een man zei dat hij vroeger met een man werkte die meer verkocht dan wie dan ook (ik denk dat het landbouwmachines waren). Als deze verkoper naar pk's of andere technische gegevens werd gevraagd, wist hij het antwoord zelden. Zijn standaardantwoord was "het is voldoende". En mensen kochten dat en hij maakte verkopen.

Ik denk dat dat ongeveer is waar we zijn met het acceleratieprobleem van de Burgman. Het is voldoende. :wink:

#16 ·
Joe, het antwoord ligt in welke preload-instelling je je achterschokdempers hebt gezet - en je gewicht. Als je 75 kg weegt en je schokdempers op positie 3 zet terwijl je solo rijdt, zou je eerst de middenbok aan beide kanten moeten raken. Als je echter de achterschokdempers op de hoogste stand zet, zou je eerst de onderste kuip aan beide kanten raken. Nadat ik mezelf $200 had gekost in één bocht door de onderste kuip aan te raken, was ik niet van plan om te kijken of ik het uitlaatsysteem op de grond kon raken. Bovendien zat ik al op de randen van mijn banden.

#18 ·
Hoi, ik ben dit allemaal begonnen met mijn vraag, hoe snel de Burgman van 0-60 mph gaat. Ik vond een site op deze site die nogal interessant was. De Burgman 650 doet 0-100 km - dat is 62,14 mph in 4,56 seconden. De 400 Burgman doet het in 8,23. Ze worden Skywaves genoemd op de site. De Silver Wing 600 deed het in 6,03. Ik hoop dat je de site aan de praat kunt krijgen. JC

#20 ·
4.56, de motor moest worden opgefokt of tenminste ik zou de mijne moeten opfokken om hem zo snel te laten lopen.
Het was gewoon zijn startmethode, hij hield de motor op de remmen terwijl hij hem op 5000 tpm liet draaien en dan de remmen losliet met handmatig schakelen.Het is niet erg mechanisch vriendelijk en niet iets wat ik met mijn scooter zou doen!Andy

#21 ·
De acceleratie van mijn Burgman 650 verbaast me steeds weer en dat is na het rijden op een motor die meer dan twee keer zoveel pk had, maar het is nog steeds moeilijk te geloven die cijfers. Zelfs als het gebaseerd was op 100 km/u op de Burgman-snelheidsmeter (werkelijk 90 km/u) lijkt het nog steeds onmogelijk.

#22 ·
Zelfs als het gebaseerd was op 100 km/u aangegeven op de Burgman-snelheidsmeter (werkelijk 90 km/u), lijkt het nog steeds onmogelijk.
Bekijk de video......

#23 ·
Acceleratie van 0-100 is een combinatie van koppel (lancering) en vermogen (sprint naar de finish). Voor motoren van meer dan 125cc heb je niet echt veel vermogen nodig om 100 km/u te halen, omdat ze zo licht zijn. Daarom kan alles met meer dan 80 pk in ongeveer 3 seconden 100 km/u halen, en alles met meer dan 50 pk in ongeveer 5 seconden.

De AN650-rijder houdt de achterrem ingedrukt terwijl hij de motor opvoert tot meer dan 4000 tpm, wat de transmissie belast op een manier die niet gezond is voor de motor. Het is echter effectief in het vernietigen van deze sprint door de 'opstarttijd' die de transmissie nodig heeft, te verwijderen.

Toen ik deze link oorspronkelijk plaatste (een 'Bedankt voor de link, Lycheed' zou leuk geweest zijn, JC...) denk ik dat hier al veel over is besproken:

http://burgmanusa.com/forums/viewtopic.php?t=8818&highlight=060mph

Voor degenen die geen Japans lezen, is het punt van de site om rijders een idee te geven van welk type auto hun motorfiets vergelijkbaar presteert. Ik bezit ook een X11 die op nummer 4 stond in de top tien video. Ik denk niet dat er veel auto's zijn die de sprint in 2,4 seconden kunnen halen... Dat gezegd hebbende, een Lan Evo en Skyline GTR komen dicht in de buurt met 4 seconden.

Dit is verre van nauwkeurig en is eigenlijk meer leuk dan een orakel van informatie.

#24 ·
Bij een uitrol van een power-up burn-out laat je de meeste anderen gewoon achter je.

0-100 klikken gaat heel snel.

#25 ·
Ik heb lycheed gemaild over mijn excuses voor het niet documenteren dat hij de eerste was die de 0-100 km/u site plaatste. De site is: http://2st.dip.jp/~kasokusure/E-index.html Film Big scooter silver wing 600 650 T-MAX Scaiweib silver wing. Ik heb het gewoon niet op deze thread gedaan. Ik bied mijn excuses aan voor het niet vermelden van lycheed. De site is een groot succes bij mijn zoon. De info die ik kreeg, en ik weet niet zeker waar ik het vandaan heb, was dat de Burgman 0-100 km/u deed in 7,0 zonder de powerknop. Met de powerknop deed hij 5,3-Film 24, en met de handmatige drukknoptransmissie deed hij de 4,56 tijd. Als je de video van de 4,56 tijd bekijkt, kun je zien dat de versnellingen werden gebruikt omdat de toerenteller op en neer gaat en op Film 24 gaat de toerenteller gestaag omhoog. JC

Acceleratie van 0-100 is een combinatie van koppel (lancering) en vermogen (sprint naar de finish). Voor motoren van meer dan 125cc heb je niet echt veel vermogen nodig om 100 km/u te halen, omdat ze zo licht zijn. Daarom kan alles met meer dan 80 pk in ongeveer 3 seconden 100 km/u halen, en alles met meer dan 50 pk in ongeveer 5 seconden.

De AN650-rijder houdt de achterrem vast terwijl hij de motor opvoert tot meer dan 4000 tpm, wat de transmissie belast op een manier die niet gezond is voor de motor. Het is echter effectief in het vernietigen van deze sprint door de 'opstarttijd' die de transmissie nodig heeft, te verwijderen.

Toen ik deze link oorspronkelijk plaatste (een 'Bedankt voor de link, Lycheed' zou leuk geweest zijn, JC...) werd hier volgens mij al veel over gediscussieerd:

http://burgmanusa.com/forums/viewtopic.php?t=8818&highlight=060mph

Voor degenen die geen Japans lezen, is het punt van de site om rijders een idee te geven van het type auto waarmee hun motorfiets vergelijkbaar presteert. Ik bezit ook een X11 die op nummer 4 stond in de top tien video. Ik denk niet dat er veel auto's zijn die de sprint in 2,4 seconden kunnen halen... Dat gezegd hebbende, een Lan Evo en Skyline GTR komen dicht in de buurt met 4 seconden tijden.

Dit is verre van nauwkeurig en is eigenlijk meer fun dan een orakel van informatie.

#26 ·
Ik weet niet waar je op die Japanse site kijkt. De verstrekte link gaat naar een pagina die niet meer bestaat en stuurt je dan door naar een pagina waar je een paar films kunt zien als je op een paar dingen klikt... maar geen melding van scooters.

Misschien is de link dood?

:(

Schoen